Friday, January 22, 2010

Interview

Proposal study wajib dibentangkan untuk mendapatkan scholarship walaupun aku rasa terlalu banyak kekurangannya. Literature tak cukup,quotation tak banyak dan segala macam kekurangan. Mungkin aku cuak dgn tajuk yg dicadangkan tapi aku beranikan diri jugak memohonnya. Aku telah pun menghantar proposal ini ke USM untuk mendapatkan supervisor. Dan alhamdulillah seorang Dr bersedia menjadi supervisor aku kelak. Ini sikit melegakan, sekurangnya aku dah ada persediaan semasa menjawab dalam interview nanti.
Seawal jam 4.00 pagi aku dan 2 lagi rakan telah bertolak ke Shah Alam. Sessi perbentangan bermula jam 8.30 pg, jadi kami harus sampai selewatnya jam 8.00. Cuma ada 12 org calon. Aku hanya berserah dan pasrah pada Allah. Setiap yg keluar selepas  perbentangan membawa segala macam cerita, ada yg bermuka ceria,ada yang tak tentu arah dan macam-macam lagi. Seharian menunggu akhirnya tibalah gilirankau pada jam 5.00 ptg..Aku sudah tidak rasa apa-apa lagi, berjam-jam menunggu membuatkan gementar dan takut sudah lama silih berganti..Aku melangkah masuk dengan bertawakkal kepada Allah sahaja....
Alhamdullih aku layak untuk ditemuduga ke perigkat seterusnya di canseleri esok....begitu juga rakan-rakan yg lain..

No comments:

Post a Comment